0

در هنگام خرید رادیاتور پنلی به چه چیزهایی باید دقت کرد؟

چگونه رادیاتور پنلی خوب بخریم؟- وب سایت اسپیتی
بازدید 3241

رادیاتور پنلی یا پانلی (رادیاتور فولادی) در واقع یک محفظه فولادی است که آب گرم تولید شده توسط پکیج یا موتور خانه داخل آن گردش دارد. رادیاتور پنلی ناقل گرمای آب به محیط است.

رادیاتور های پنلی یا پانلی دارای مزایایی زیادی مانند قیمت پایین، راحتی در تمیز کردن، راندمان حرارتی بالا، گارانتی طولانی مدت، تعداد هواگیری کم و نصب راحت می باشند. به همین خاطر این رادیاتورها پر طرفدار می باشند.

برای کسب اطلاعات در مورد هواگیری رادیاتور به مقاله “صفر تا صد هواگیری رادیاتور مراجعه فرمایید.

برای خرید انواع رادیاتور به سایت اسپیتی مراجعه فرمایید.


در موقع خرید به چه نکاتی در مورد کیفیت ظاهری و فنی باید توجه کرد؟

ظاهر رادیاتور پنلی یا پانلی

اولین نکته در مورد ظاهر رادیاتور پنلی یا پانلی می باشد. پیشانی یا زیر شبکه بالایی رادیاتور باید صاف و یکدست باشد. همچنین نباید با تغییر زاویه و انعکاس نور و یا با کشیدن دست و لمس، سطح رادیاتور دارای موج باشد.

موج در قسمت پیشانی رادیاتور پنلی- وب سایت اسپیتی

درب بغل رادیاتور پنلی یا پانلی

دومین نکته درباره اندازه مناسب و محکم بودن درب بغل شوفاژ می باشد. یعنی شبکه و درب رادیاتور نباید با کشیدن آن به طرفین، حرکت کند. اگر درب یا شبکه شل باشد از معایب رادیاتور پنلی است.

درب بغل و شبکه رادیاتور پنلی- وب سایت اسپیتی

محل دوخت رادیاتور پنلی یا پانلی

نکته سوم محل دوخت پنل ها می باشد. کیفیت محل دوخت دارای اهمیت بسیاری است و باید تمیز بوده و کج و نامرتب نباشد. به همین خاطر می توان با درآوردن درب بغل، محل دوخت بررسی گردد.

محل دوخت پنل ها در رادیاتور پنلی- وب سایت اسپیتی

نقطه جوش رادیاتور پنلی یا پانلی

نکته چهارم جای نقطه جوش است. شیارهای فرورفته و موجود در رادیاتورها همان محل نقطه جوش می باشند.

این جوش گرد توسط دستگاهی شبیه سر خودکار اما با اندازه بزرگتر و قطر تقریبی نیم سانتی متری برای متصل کردن پنل زیر و پنل رویی زده می شود. اما باور اشتباهی بین فروشندگان و خریداران رایج است که نباید جای جوش دیده شود. این باور غلط عاملی شده تا تولید کنندگان برای جلب رضایت مشتریان جای نقطه جوش را با سنباده بسابند و با پاشیدن رنگ زیاد رادیاتور یکدست تولید کنند. که این امر باعث کم شدن ضخامت ورق شده و حتی در بلند مدت باعث نشت آب می شود.

توجه داشته باشید که جای جوش حتی در رادیاتورهای پنلی تولید کشورهای خارجی هم وجود دارد و قابل مشاهده است. پس این مورد نه تنها از معایب رادیاتور پنلی نیست بلکه یک نیاز می باشد.

جای نقطه جوش رادیاتور پنلی- وب سایت اسپیتی

محل اتصال سه راهی

نکته پنجم جای اتصال محل سه راهی ها می باشد. به این صورت که وقتی با جوش القائی سه راهی ها را به پنل وصل می کنند نباید جای آن روی پنل گود باشد. در واقع پنل در آن قسمت باید صاف باشد.

محل اتصال سه راهی رادیاتور- وب سایت اسپیتی

رنگ بخش داخلی

نکته ششم رنگ بخش داخلی شوفاژ است. بعضی از کارخانه های تولید کننده رادیاتور پنلی قبل از رنگ کردن، کل رادیاتور را در وان رنگ فرو می برند. این امر باعث می شود قسمت داخلی نیز رنگ شود. این مسئله از زنگ زدن قسمت های داخلی جلوگیری کرده و در طول زمان آن را مقاوم تر می کند. اما توجه داشته باشید این یک باید نیست و از معایب رادیاتور پنلی  تلقی نمی شود. ولی باعث بالا رفتن کیفیت رادیاتور می شود.

برای خرید انواع رادیاتور به سایت اسپیتی مراجعه فرمایید.

رنگ شدن کنوکتورها و داخل رادیاتور در رادیاتور پنلی- وب سایت اسپیتی

کیفیت رنگ رادیاتور پنلی یا پانلی

نکته هفتم کیفیت رنگ رادیاتور می باشد. رنگ رادیاتور باید یک دست باشد. اگر زیر پوشش رنگ برجستگی های پلیسه ای و خاک مانند وجود داشته باشد از معایب رادیاتور پنلی محسوب می شود.

رنگ رادیاتور پنلی- وب سایت اسپیتی

درپوش های سه راهی رادیاتور پنلی یا پانلی

نکته هشتم درپوش هایی است که بر روی سه راهی ورودی آب قرار دارد و بهتر است  از مدل فلزی استفاده گردد. به این دلیل که دارای عمر طولانی وآب بندی بهتری می باشند. ولی متاسفانه بعضی از تولید کننده ها از قطعات پلاستیکی استفاده می کنند.

 تمام این موارد توسط تولید کننده های رادیاتورهای پنلی با کیفیت، مورد توجه قرار گرفته و در نتیجه رادیاتور باکیفیت را ارائه می دهند. همچنین مصرف کننده با مطالعه و در نظر گرفتن این نکات می تواند رادیاتور خوب و با کیفیتی انتخاب کند.

دقت داشته باشید حداقل گارانتی برای رادیاتورهای پنلی 10 سال است و فروشنده باید حتما کارت گارانتی را به مصرف کننده ارائه نماید.

برای خرید انواع رادیاتور به سایت اسپیتی مراجعه فرمایید.


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر