0

در نصب دیگ چگالشی به چه نکاتی باید دقت کرد؟

نصب ديگ چگالشی- وب سایت اسپیتی
بازدید 5527

نکات مهم در نصب دیگ چگالشی

نصب ديگ چگالشی دارای جزئيات و کار بيشتری نسبت به ديگ معمولی و قدیمی می باشد. با توجه به تكنولوژی جدید و پيشرفته ديگ چگالشی بايد به استانداردهای این دیگ، ملزومات نصب دقيق اين بويلر چگالشی و نیز برنامه مسمتر برای نگهداری و برای استفاده بهينه از ديگ چگالشی توجه ويژه داشت.

اندازه و وزن بسیار مناسب نسبت به فضای موتورخانه و همچنین کاهش فضای مورد نیاز جهت تعمیرات و نگهداری یکی از مزیت های نصب بویلرهای چگالشی به شمار می رود. این سیستم در زمان نصب به فونداسیون نیازی ندارد و قابلیت جانمایی در مجاورت دیوار را دارد. در ضمن در بویلرهای چگالشی، نیاز به عایقکاری کمتر می شود.

راه اندازی کردن و نصب بویلرهای چگالشی به دلیل یکپارچه بودن همه قسمت ها و تجهیزات، علی رغم داشتن برخی موارد بیشتر در مقایسه با دیگ های معمولی، با سهولت بیشتری نسبت به بویلرهای معمولی انجام می شود.

برای خرید انواع دیگ چگالشی به سایت اسپیتی مراجعه فرمایید.

برای آشنایی با سیستم کارکرد دیگ چگالشی به مقاله “دیگ چگالشی چیست؟” مراجعه فرمایید.


آب چگالیده

در هنگام نصب باید توجه کرد که آب چگاليده بايستی به مسير فاضلاب هدايت شود. بررسی عملكرد سيستم دفع آب چگاليده همواره در دستور کار قرار گیرد.

اگر بويلر چگالشی را به جای بويلر معمولی نصب می کنید، حتماً بايد به استاندارد و توصيه های سازنده توجه نمایید. نصب بویلرهای چگالشی مشكل خاصی ندارد. تنها كافی است برای دفع آب چگاليده خروجی، تمهيدات مناسبی مثل پمپ تخليه دفع آب چگاليده، تعبیه و نصب شود.

آب چگاليده خروجی، خاصیت اسیدی دارد و برای دفع آن باید از شيلنگ پليمری و يک تله بخار استفاده شود. تا بدین طریق جلوی ورود گازها به محيط گرفته شود.

آب چگاليده ممكن است باعث ایجاد خوردگی در سيستم فاضلاب چدنی قديمی شود. برای همین بهتر است يک خنثی كننده نصب شود. خنثی كننده، يک مخزن پلاستيكی با قطعات و دانه های سنگ مرمر است که با آهک پر می شود و خاصیت قلیایی آن موجب بالا رفتن +H آب چگاليده شده یا خاصیت اسیدی آب چگالیده گرفته می شود و تخلیه آن به فاضلاب صورت می گیرد.

در بويلرهای چگالشی دمای آب بازگشتی از سيستم حرارت مركزی بايستی از ۵۵ درجه سانتي گراد كمتر باشد. زیرا که تنها در اين دماها است كه چگالش به بهترين حالت ممکن صورت می گیرد. دمای بالاتر از ۵۵ درجه سانتیگراد عملاً مبدل آب چگاليده را از جريان خارج می كنند. در نتیجه، بويلر تنها به شكل بويلرهای معمولی به فعالیت خود ادامه می دهد.

می توان با ايجاد تغييراتی در سيستم كنترلی بويلر معمولی، آنها را به بويلر چگالشی تبديل كرد. آب چگاليده توليد شده سریعا قسمت هايی كه از جنس چدن یا فولاد نرم هستند را دچار خوردگی می کند. به همین دلیل فولاد ضد زنگ و يا آلياژهای آلومينيوم و سيليكون در مبدل بويلرهای چگالشی بکار می رود. آب چگاليده بايد فاضلاب هدايت شود و باید همواره عملكرد سيستم دفع آب چگاليده در ديگ چگالشی بررسی گردد.

برای خرید انواع دیگ چگالشی به سایت اسپیتی مراجعه فرمایید.


دودکش بویلر چگالشی

دودهای خروجی از ديگ چگالشی به علت دمای پایین تر در مقايسه با دیگر ديگ ها در ارتفاع پايين تری پخش می شود. این مورد باعث تشكيل دود و بخار قابل دید در ديگ چگالشی، تشکيل قطره های آب روی سطو ح ديگ چگالشی و نيز همچنین جمع شدن دود پيرامون ساختمان و بناهای اطراف می گردد . استفاده کردن از دودكش های ديگ معمولی برای ديگ چگالشی مناسب نمی باشد. حتی تركيب دودكش دیگ های معمولی با چگالشی را به صورت هم زمان مناسب نمی باشد.

نصب کردن فن برای خارج كردن گازهای حاصل احتراق لازم است. زیرا دمای نهايی گازهای خروجی بسيار کم و زير ۱۰۰ درجه سانتي گراد است.

گاهی حتی امکان دارد در دیگ های معمولی دما به ۲۰۰ درجه سانتیگراد برسد و در دیگهای چگالشی این دما تا ۳۸ درجه سانتيگراد کاهش یابد. پس ديگر نيروی شناوری جهت خروج طبيعی دود از دودكش موتورخانه بر اثر جريان مكش طبيعی در دودكش فراهم نخواهد بود. همچنين به دليل دمای پايين در گازهای خروجی بویلرهای چگالشی، ديگر نيازی به نصب دودكش های قديمی يا داكت های گالوانيزه مخصوص نيست.

در استفاده خانگی تنها با استفاده از يک لوله PVC دود را می توان به خارج هدايت نمود. در حقيقت در ساخت دودكش اين بويلرها باید توجه کنید که نبايد از موادی كه در مقابل خوردگي آسیب پذیرند، استفاده شود.

به منظور اطمینان از موفقيت عملكرد بويلرها و سيستم های آب گرم، تصفيه شيميايی آب از اهميت خاصی برخوردار است. براي مطمئن شدن از تصفيه كامل و مناسب آب خام جبرانی ورودی به سيستم، بايستی سختی آن به دقت اندازه‌ گيری شود. همچنین به كمک سيستم هشدار دهنده وجود نشتی های اضافی احتمالی در سيستم به اطلاع اپراتور رسانده شود. تصفيه نامناسب آب يكی از علت های اصلی خرابی بويلرها است. با نصب دستگاه تصفیه می توان عمر بویلرهای چگالشی را افزایش داد.

اگر چه دبی جريان آب برای تمام بويلرها اهمیت دارد، اما برای بويلرهايی با لوله مسی بسیار مهم است. بويلر نبايستی بدون دبی جريان آب كار كند و برای این منظور، بايد از ادوات کنترلی لازم استفاده شود.

علاوه بر اینها در نظر گرفتن مسائل اقتصادی، تاثیر قابل توجه آن بر جنبه های زیست محیطی نیز از دیگر پارامترهای مهم بهره گیری از این تجهیزات است.


سرویس و بازدید بویلرهای چگالشی

سرويس های دوره ای اين گونه بويلرها همانند نوع غير چگالشی انجام می شود. تنها آیتم اضافه شده به سرويس دوره ای، وارسی عملكرد سيستم دفع آب چگاليده خروجی است.

سرویس بویلر موتورخانه شامل مراحل مختلفی است که باید توسط سرویسکار ماهر انجام شود.

برای خرید انواع دیگ چگالشی به سایت اسپیتی مراجعه فرمایید.


اتصال آبشاری دیگ چگالشی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر